Zekerheid inbegrepen – zodat u gedekt bent met onze reis- en annuleringsverzekering

Geachte gast,

We bevinden ons momenteel in een nieuwe en ongewone situatie. De Deens autoriteiten hebben een aantal maatregelen getroffen die als doel hebben de verspreiding van het coronavirus COVID-19 in Denemarken af te remmen en we moeten ons er allemaal naar aanpassen.

Terwijl we hier bij Feriepartner volgen hoe de situatie zich ontwikkelt, werken we nauw samen met onze verzekeringspartner, Gouda, zodat we huidige en toekomstige vakantiehuisgasten voortdurend op de hoogte kunnen blijven houden.

Wij begrijpen maar al te goed dat u met veel vragen zit over COVID-19, vakanties in vakantiehuizen en verzekeringen. Daarom hebben we hieronder op deze site een aantal vragen en antwoorden gebundeld in de hoop u zo goed mogelijk te helpen.

We nodigen u bovendien uit om u op de hoogte te houden bij de volgende plekken:

 

In geval van force majeure

Voor het geval zich de vervelende situatie voordoet dat uw huurovereenkomst niet kan worden uitgevoerd omdat er sprake is van force majeure (bijv. een reisverbod) en huurcontracten om die reden geen doorgang kunnen vinden, heeft Feriepartner het volgende uitzonderlijke besluit genomen:

Al onze klanten krijgen de mogelijkheid om kosteloos om te boeken naar een later tijdstip in 2020 en 2021 in hetzelfde of een ander vakantiehuis bij het Feriepartner-kantoor waar de reservering is gemaakt.

U krijgt het betaalde huurbedrag weliswaar niet terug, maar u kunt dit bedrag gebruiken voor een nieuwe reservering, wanneer de situatie weer normaal is.

Dit geldt uitsluitend voor reserveringen die geen doorgang hebben kunnen vinden omdat er sprake was van force majeure.

In alle andere gevallen hanteren wij de geldende huur- en verzekeringsvoorwaarden.

 

Vragen en antwoorden:

Is het veilig om op vakantie te gaan naar vakantiehuizen in Denemarken?

Bij Feriepartner laten we deze oordelen over aan de Deense overheid. We raden u aan om uzelf vertrouwd te maken met de aanbevelingen van de overheid en de nodige maatregelen te treffen.

Lees meer op de website van de Deense gezondheidsinstantie

Kan ik mijn vakantie in het vakantiehuis annuleren of wijzigen?

De geldende voorwaarden in verband met het annuleren of wijzigen van boekingen zijn ook momenteel van toepassing.

Zie §7 van de huurvoorwaarden van Feriepartner

Zie punt 1 van de verzekeringsvoorwaarden van Gouda

Wat gebeurt er als ik net vóór of tijdens mijn verblijf ziek word?

U bent op dezelfde manier gedekt zoals bij een gewone ziekte vóór of tijdens uw verblijf. De algemene annuleringsvoorwaarden gelden ook in de huidige situatie.

Zie punt 1 van de verzekeringsvoorwaarden van Gouda

Wat moet ik doen als ik net vóór mijn verblijf in quarantaine word gezet vanwege COVID-19?

In het geval dat u in quarantaine bent geplaatst en ziek bent (en dit kunt aantonen door middel van een medische verklaring), en tijdens de verhuurperiode dus geen gebruik kunt maken van het vakantiehuis, vergoeden wij de kosten.

Lees hierover meer in de crisismeldingen van Gouda

Zie punt 1 van de verzekeringsvoorwaarden van Gouda

Sluiten